Cum să te bucuri de Disciplină…

Eşti o persoană disciplinată?
În general, mai puţin de 10% din persoanele chestionate răspund cu ‘da’ la această întrebare. De fapt, ‘nu sunt suficient de disciplinat’ se află pentru multe persoane în topul listei cu ‘Cele 10 motive pentru care nu sunt fericit/nu am succes’. Totuşi, atunci când este bine înţeleasă, practica unei ‘discipline riguroase’ este unul din cele mai frumoase cadouri pe care ţi le poţi oferi.

Îţi propun trei chei pentru o disciplină eficientă.

1.  Claritate

În fiecare arie a vieţii, cu cât eşti mai clar asupra scopului şi a intenţiei, cu atât îţi va fi mai uşor să îţi atingi ţelurile şi cu atât va fi mai simplu să îţi corectezi traiectoria atunci când te abaţi de la drum. Acţiunea disciplinată este pur şi simplu un mijloc de a obţine un rezultat şi, dobândind cât mai multă claritate asupra rezultatului, vei putea începe să fii disciplinat având permanent în minte rezultatul dorit.

2. Perseverenţă

Consecvenţa este unul dintre cele mai neînţelese aspecte ale disciplinei. Oamenii par să creadă că dacă încalcă dieta la o masă de exemplu sau lasă să treacă o zi fără să facă exerciţii fizice, nu sunt suficient de disciplinaţi şi toate eforturile lor de până atunci au fost irosite.

Totuşi, adevăratul scop al disciplinei nu este doar să devii mai disciplinat. Multe persoane care fac exerciţii fizice sau ţin cu stricteţe diete sunt total nefericite sau par să fie într-un permanent război cu propriul lor corp, astfel încât nu putem crede că virtutea cea mai mare constă în a face acelaşi lucru în fiecare zi. Adevăratul beneficiu al practicării unei disciplinei vine dintr-un fel de ‘consecvenţă de a fi’ mai degrabă decât din ‘repetitivitatea de a face’.

Dacă trăieşti fiecare zi respectându-ţi angajamentul de a avea succes, practicând bunătatea sau cultivând o stare de armonie interioară, angajamentul şi persistenţa scopului te vor propulsa înainte mai rapid decât o simplă acţiune repetitivă ca ‘citirea zilnică a scopurilor’ sau ’20 de minute de exerciţii aerobice de 5 ori pe săptămână’.

3. Bunătate plină de iubire

Principalul lucru care ne împiedică pe mulţi dintre noi să fim mai disciplinaţi în viaţă este convingerea că trebuie să facem ceva care să doară ca să ne considerăm disciplinaţi. De fapt, rădăcina cuvântului ‘disciplină’ provine din cuvântul latin ‘discipulus’ sau ‘elev’ şi ‘discere’ care înseamnă ‘a învăţa’.

Atunci când decidem să ne tratăm pe noi înşine cu bunătate şi iubire, chiar şi atunci când uităm să exersăm, mâncăm pizza în timpul dietei sau ne enervăm cu cei apropiaţi, ne deschidem către a învăţa – iar învăţarea este rădăcina oricărei discipline.

Exerciţiul de astăzi:

1. Gândeşte-te la un domeniu din viaţa ta în care ai vrea să fii mai disciplinat.

Exemplu: bani, exerciţii fizice, spiritualitate, etc.

2. Alege o practică – ceva ce crezi că ţi-ar plăcea să urmezi pentru a deveni mai disciplinat în acel domeniu.

Exemplu:

Bani – să îmi notez toate cheltuielile
Exerciţii fizice – să fac cel puţin 10.000 de paşi pe zi
Spiritualitate – să meditez, să mă rog

3. Identifică apoi scopul din spatele practicii – cum speri că se va schimba viaţa ta urmând acea practică?

Exemplu:

Notând toate cheltuielile, îmi voi folosi banii mai eficient.
Mergând cel puţin 10.000 de paşi pe zi, îmi voi stimula metabolismul, îmi voi menţine muşchii puternici şi încheieturile flexibile şi o să fiu plin de energie.
Meditând 20 de minute pe zi, îmi voi reduce stresul.

4. Ia-ţi angajamentul faţă de scop – că eşti dispus să îl atingi chiar dacă modalităţile de a ajunge la el se vor schimba în timp.

Exemplu:

Mă angajez să îmi folosesc banii eficient.
Mă angajez să fiu plin de energie de-a lungul zilei.
Mă angajez să mă gândesc în fiecare zi la Dumnezeu.

5. În final, ia-ţi un mini-angajament faţă de practica aleasă – un lucru pe care îl vei resimţi ca pe un mic efort şi nu ca pe un pas major.

Exemplu:

Timp de o săptămână, mă angajez să îmi notez toate cheltuielile.
Mâine îmi voi cumpăra un pedometru şi un carneţel pentru a-mi contoriza paşii zilnic.
În fiecare zi, timp de o lună, voi merge un minut în plus pe zi, începând cu un minut în prima zi şi ajungând la 30 de minute la sfârşitul lunii.

Niciun comentariu: